Propers esdeveniments

Veure l'horari en el detall de cada activitat.

 

Introducció a l’ús de les tauletes digitals a l’aula

No hi ha cap dubte que les tecnologies de l’aprenentatge col·laboratiu (TAC) han suposat un repte i han ofert millores susceptibles en tot l’ensenyament. En aquest nou segle XXI, van apareixent noves eines tecnològiques i els docents ens hem de formar permanentment per a poder aplicar-les en el nostre dia a dia. A les escoles on s’ha introduït les tauletes digitals, s’ha demostrat que ajuden a l’alumnat a potenciar la seva autonomia i l’assimilació de continguts, essent una de les eines interactives amb més projecció de futur. Aquest és l’objectiu del curs que presentem: Poder apropar les noves tecnologies i l’ús pràctic d’aquests dispositius digitals a la nostra tasca docent.

Temari: 2020OL-IntroduccioUsTauletes.pdf

Import 65 €
Nombre d'hores 20 hores
Dates De l'1 al 31 de cada mes
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Núria Roca i Ruaix.
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-IntroduccioUsTauletes.pdf
Acompanyant i comprenent a l'adolescent

L’adolescència és una etapa vital per al desenvolupament de la persona, ja que és el pont per a transgredir de l’etapa infantil a l’etapa adulta. Durant l’adolescència, es produeixen tant canvis físics, psicològics, emocionals i socials… es defineix el cos i la persona. Durant aquest procés es posa en joc molts aspectes de la seva personalitat, que cal conèixer i cuidar, per a garantir un desenvolupament sa i integra.
Aquest curs està dissenyat per a construir llaços d'apropament, comprensió i acompanyament emocional en les diferents etapes i necessitats evolutives de l'adolescència. Coneixerem quines són aquestes etapes, des d'una mirada interna i respectuosa, i sobre les necessitats que emergeixen en cada una d'elles (preadolescent-adolescent-jove, entre els 11-21 anys). 

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf

Import 120 €
Horari Els dimecres de 17,30 a 20 h
Nombre d'hores 30 hores: 10 hores en streaming + 20 hores online
Dates El curs comença el dia 1 de cada mes i té una durada de tot el mes,
Destinataris Primària (cicle superior), secundària o internivell
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-AcompanyantAdolescent.pdf
Mindfulness avançat i gestió emocional

Aquesta formació ofereix recursos i eines per generar canvis en la manera de viure les dificultats del dia a dia, practicant una atenció conscient a les nostres pròpies sensacions, emocions i pensaments.

Realitzarem un viatge cap a l’interior, cap a la recerca del coneixement d’un mateix per tenir més consciència de les pròpies emocions, i abordar amb èxit qualsevol situació complexa que ens trobem en el dia a dia. Així podem donar una resposta des de la calma, la serenor i la tolerància.

Temari: 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf

 

Import 70 €
Horari Dimarts de 18.30 a 20.15 h
Nombre d'hores 8 sessions de 1.45 hores cadascuna
Destinataris Tots els nivells educatius: Infantil, Primària i Secundària i cicles
Acreditacions Obert a tot el públic en general
Docent Rosa Torras Barris
Comentari On Line en streaming amb la plataforma zoom
Lloc Cursos en Streaming
Documentació/Temari 2020STR-MindfulnessAvançatDocents.pdf
Art modern, el Cinquecento (P)
Import 28 € (25 € per als inscrits a l’AUA)
Horari Dilluns tarda de 18.00 a 19,30 h.
Nombre d'hores 15
Dates 12, 19 i 26 d’abril - 3, 10, 17, 24 i 31 de maig - 7 i 14 de juny
Docent Anna Gonzalez
Lloc Can Ramos

Informació de tarifes

Tipus de tiquet Preu
Inscrits a l'AUA 25,00€
No inscrits a l'AUA 28,00€
Art antic , Roma (P)
Import 28 € (25 € per als inscrits a l’AUA)
Horari Dijous mati de 10.00 a 11,30.
Nombre d'hores 15
Dates 15, 22 i 29 d’abril, 6, 13, 20 i 27 de maig, 3, 10 i 17 de juny
Docent Ana Gonzalez
Lloc Can Ramos

Informació de tarifes

Tipus de tiquet Preu
Inscrits a l'AUA 25,00€
No inscrits a l'AUA 28,00€
Com millorar la programació didàctica d’aula a secundària, batxillerat i formació professional

Revisió i actualització tutoritzada de la programació didàctica.

Objectius de l’activitat

  • Conèixer cada un dels apartats que integren la programació didàctica.
  • Programar un curs atenent a la realitat de l’aula.
  • Desenvolupar una programació concreta i factible.
  • Realitzar una programació d’aula sencera.

Activitat reconeguda en resolució de data 16/09/2020 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).

Temari: 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf

Import 350 €
Nombre d'hores 60 hores. (dos mesos)
Dates L'1 de cada mes
Destinataris Docents de Secundària, Batxillerat i Formació Professional.
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Meritxell Coma Vernet
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020OL-ComMillorarProgramacioSecundaria.pdf
Curs d'accés a la Direcció de Centres Educatius (presencial)

Formació que capacita per a l’exercici de la direcció d’un centre educatiu (Art. 27.1. del DECRET 155/2010 i Art. 134.c. de la LOMCE).
Validada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. (Resolució de 13 juliol de 2015).

Titulació

  • Diploma del Curs d'accés a la Direcció de Centres Educatius.
  • Certificació acadèmica homologada (l’Art 3.4. del Real Decreto 894/2014).

Edicions

  • Barcelona
  • Vallès Oriental - Maresme
  • Girona

Destinataris

  • Directius de centres educatius de titularitat pública i privada.
  • Docents que desitgen adquirir la condició per presentar-se com a candidats a la direcció d’un centre públic. 
  • Docents interessats en l’adquisició i el desenvolupament de competències directives.

Calendari

  • D’octubre a maig.
  • En la programació del curs es té en compte l’activitat habitual dels centres: dies no lectius, festes escolars, etc. 
  • Es lliura una planificació detallada de les sessions a l’inici del curs.

 Projecte de Direcció

  • El curs comporta l’elaboració tutoritzada, la presentació i la defensa d’un Projecte de Direcció d'acord amb les directrius establertes a la LEC i al Decret 155/2010, o bé d’un Projecte de Millora Institucional.

Formes de pagament

Pagament únic: 1200 €
Dos pagaments: primer de 624 € segon de 600 €
Tres pagaments: primer de 448 € dos pagaments més de 400 € cada un.
Quatre pagaments: primer de 372 tres pagaments més de 300 € cada un.

Inclou els drets d’expedició del títol.
A escollir en el moment d'efectuar el primer pagament (matriculació).

Import 1200 € (possibiitat de paga a terminis)
Lloc Curs accés Barcelona
Altes Capacitats: del diagnòstic a la intervenció

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les AC perquè els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats.

No sempre és fàcil reconèixer un nen d’AC a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, perquè el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

OBJECTIUS DE L’ACTIVITAT

  1. Conèixer i comprendre les Altres Capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
  2. Dotar al mestre i educador de recursos curriculars i actitudinals per a poder potenciar i desenvolupar al màxim les AC dins l’aula, establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
  3. Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.
Data d'inici 01-06-2020
Data finalització 30-06-2020
Inici inscripcions 20-09-2019
Places 40
Tancament inscripcions 29-05-2020 12:00 pm
Import 95 €
Nombre d'hores 30
Dates Mentre duri el confinament s'iniciaran cada dilluns.
Destinataris Docents d’educació infantil, primària i secundària i educació especial
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020T-Altes-capacitats.doc

Exhaurit.
Contacteu amb la FUMH

Altes Capacitats: de la identificació a la intervenció

Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

Descripció

Aquesta formació ofereix una mirada al peculiar món de les Altes Capacitats perquè els professionals de l’educació puguin oferir a aquests nens i nenes una acollida i un suport adaptats a les seves necessitats educatives especials. Per a aconseguir-ho, cal tenir en compte les seves necessitats en relació amb el seu desenvolupament personal, emocional, social i psicològic, i les potencialitats de les quals estan dotats.

No sempre és fàcil reconèixer un nen d’Altes Capacitats a l’aula, i una vegada reconegut, la comunicació i les relacions amb ell no sempre són fluides. Aquí, és imprescindible que els adults tinguem unes nocions bàsiques sobre les Altes Capacitats per a poder oferir un acompanyament emocional i respectuós dins de l’aula i des del centre educatiu. Això es tradueix en donar un suport i tenir recursos per a potenciar i nodrir totes aquestes capacitats, aprendre a conviure-hi i establir-hi relacions sanes i constructives, perquè el nen se senti vist, acceptat, i recolzat.

ico 32 0010 ObjectiusObjectius de l’activitat

  • Conèixer i comprendre les Altres Capacitats i les seves necessitats educatives en els diferents àmbits de la seva vida (social, emocional, psicològic, d’aprenentatge, familiar, etc.).
  • Dotar al mestre i educador de recursos curriculars i actitudinals per a poder potenciar i desenvolupar al màxim les Altes Capacitats dins l’aula, establint relacions de confiança i suport amb l’alumne.
  • Formar i capacitar al mestre per a la diversitat i la inclusió dins l’aula i afavorir la construcció de relacions més conscients, més riques i més humanes amb els alumnes.
Data d'inici 01-07-2020
Data finalització 31-07-2020
Inici inscripcions 19-05-2020
Places 25
Tancament inscripcions 08-07-2020 12:00 pm
Import 60 €
Horari A la conveniència de l’alumne
Nombre d'hores 15
Dates De l’1 al 31 de juliol.
Destinataris Infantil, Primària i Secundària
Acreditacions Curs acreditat pel departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya
Docent Laura Duran Jiménez
Lloc On_line
Documentació/Temari 2020EE-AltesCapacitats.pdf

Exhaurit.
Contacteu amb la FUMH

Curs d'accés a la Direcció de Centres Educatius (semipresencial)

Formació que capacita per a l’exercici de la direcció d’un centre educatiu (Art. 27.1. del DECRET 155/2010 i Art. 134.c. de la LOMCE).
Validada pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. (Resolució de 13 juliol de 2015).

Destinataris

  • Directius de centres educatius de titularitat pública i privada.
  • Docents que desitgen adquirir la condició per presentar-se com a candidats a la direcció d’un centre públic. 
  • Docents interessats en l’adquisició i el desenvolupament de competències directives.

Calendari

  • D’octubre a maig. 
  • Horari: 9 a 15 h.
  • En la programació del curs es té en compte l’activitat habitual dels centres: dies no lectius, festes escolars, etc. 
  • Es lliura una planificació detallada de les sessions a l’inici del curs.
  • Dates presencials: 3 i 17 d’octubre 2020, 12 de desembre 2020, 16 de gener 2021, 27 de febrer 2021, 17 d’abril de 2021, 8 maig de 2021

Titulació

  • Diploma del Curs d'accés a la Direcció de Centres Educatius.
  • Certificació acadèmica homologada (l’Art 3.4. del Real Decreto 894/2014).

 Projecte de Direcció

  • El curs comporta l’elaboració tutoritzada, la presentació i la defensa d’un Projecte de Direcció d'acord amb les directrius establertes a la LEC i al Decret 155/2010, o bé d’un Projecte de Millora Institucional.

Formes de pagament

Pagament únic: 1600 €
Dos pagaments: primer de 832 € segon de 800 €
Tres pagaments: primer de 564 € dos pagaments més de 550 € cada un.
Quatre pagaments: primer de 496 tres pagaments més de 400 € cada un.

Inclou els drets d’expedició del títol.
A escollir en el moment d'efectuar el primer pagament (matriculació).

Data d'inici 03-10-2020
Data finalització 08-05-2021
Inici inscripcions 15-05-2020
Places 25
Tancament inscripcions 28-10-2020 10:00 am
Import 1600 € Pagament únic (veure altres modalitats)
Lloc Institut Emperador Carles

Exhaurit.
Contacteu amb la FUMH